Vyberte stranu

Nastavenie a jeho 5 dôležitých podôb, ktoré by sme mali aplikovať

od | júl 11, 2018 | Myseľ | 4 komentáre

1. nastavenie: určiť cieľ

Nastavenie cieľa by malo byť prvým krokom. V živote sa dopredu posúvame len na základe cieľov. Či už cvičíme workout, trénujeme šport, robíme turistiku alebo sa učíme na vysokoškolské skúšky. Dnes dám 4 témy, zajtra 5.

Aj pri cestovaní ideme za cieľom.

Vždy sú to postupné ciele, ktoré sú našou motiváciou a usilujeme sa o ich dosiahnutie.

Tak treba žiť aj náš život. Žiť naplno, nestrácať čas a dať si cieľ, pre ktorý budeme žiť náš priamy prenos.

Cieľ je ten zmysel. Čím vyšší je cieľ, tým ťažšia cesta k nemu vedie.

Naša myseľ tak funguje. Snaží sa riadiť, dostať nás k cieľu a podriadiť preň všetko ostatné. Pokiaľ nemáme cieľ, myseľ blúdi, analyzuje a hľadá čomu by sa mohla oddať a nevie, čo je pre nás dôležité a analyzuje povrchné veci, ktoré nás ešte viac odvádzajú od podstaty.

Bez cieľa sme všetci rovnakí, bezcieľne túlajúce sa telesné schránky, ktoré žijú svoje všedné a biedne životy.

Viete prečo si väčšina z nás, nedáva cieľ?… Lebo sa bojíme, že zlyháme, že neuspejeme. Pritom na ceste k cieľu “zlyháme” veľa krát. Ide len o to, aký význam tomu “zlyhaniu” dáme či poučný, alebo konečný

..Samozrejme cieľom, nemyslím kúpiť si nové auto ;-)..

2. nastavenie: určiť priority

Roztriediť dôležité a podstatné činnosti od nepotrebných. Určiť si, ktoré činnosti sú pre nás dôležité, robia nás šťastnejšími a lepšími ľuďmi a oddeliť ich od tých, ktoré nás oberajú len o čas a odvádzajú od podstaty. Rozdeliť priority od plieva.

Vytvorme si návyky zo správnych vecí. Vieme čo robíme radi, čo nás teší alebo robí lepším človekom – urobme z toho našu dennú prioritu a robme to.

Bez výhovoriek, bez predsudkov, bez unáhlených záverov, bez zbytočných myšlienok, proste robme ich.

“Obetujme”, ak to  vôbec môžeme nazvať  obetou, tie presliedené a premrhané minúty na nete, sociálnych sieťach a telkách alebo inak premrhaný čas a robme priority. Čas ukáže ako pevne sme odhodlaní a sami sebe zaviazaní..

3. nastavenie: nastavenie času

Aj napriek tomu, že okolo 10 hodín denne venujeme práci a 7-8 hodín spánku sa zvyšný čas dá minúť užitočne.Netreba ho strácať a míňať na sociálnych sieťach.

Deň má nemá neobmedzený počet hodín, ale iba 24. Za ten čas sa síce nedá stihnúť všetko, ale dosť na to, aby sme na jeho konci boli so sebou spokojní. Preto konajme tie veci a najlepšie ako vieme tak, aby sme na konci dňa boli so sebou spokojní.

Čas sa nevytvorí sám. My si ho musíme urobiť. My si ho musíme urobiť pre naše priority. Vytvoriť si nejaký týždenný/denný time plan, čo všetko by sme chceli za ten týždeň/deň stihnúť. Nevyhovárať sa na prácu, že kvôli nej nestíhame a nemáme čas na nič.

Možno nás napadne, že vytvorením plánu na život, sa môžeme troška cítiť ako v práci, kde nás naháňajú činnosti a termíny. Lenže v práci to robiť musíme a toto predsa robiť chceme.

Ak nebude vyhovovať tento spôsob, treba si vytvoriť iný druh, ktorý pomôže rozvrhnúť a plánovať čas a priority. Odpútajme sa od systémovej stagnácie, ktorá nás núti upadať a robiť veci, ktoré vlastne robiť nechceme, ale sme na ne zvyknutí.

4. nastavenie: nastavenie peňazí

Život nie je o príjmoch, ale o výdavkoch. Samozrejme príjmy sú dôležité. Čím viac zarobím, tým viac môžem minúť. Ale alfou a omegou sú výdavky. Ak nevieme ovplyvniť naše príjmy, vieme ovplyvniť výdavky a to vo veľkej miere. V súčasnej situácií aj tak väčšina míňa viac ako si môže dovoliť.

Chce to len vybudovať si disciplínu. Byť dôsledný, neoblomný a aj trpezlivý. V obchodoch nakupovať len to čo je naozaj potrebné a nie to čo upútalo svojím obalom, umiestnením a cenou našu pozornosť. Byť dôsledný voči sebe.

Ako na to?..V prvom rade, musíme mať prehľad o svojich výdavkoch, aby sme vedeli, kde lejeme najviac peňazí. U nás doma si robíme mesačný cashflow.

Snažíme sa do slovníčka písať všetky svoje výdavky, v hotovosti alebo platené kartou. Aj tie najmenšie položky, ako zmrzlina, evríčko do prasiatka a podobne.. Na konci mesiaca roztriedime výdavky do tabuľky a vidíme, hmm, tento mesiac sme to prehnali s obliekaním.

5. nastavenie: nastavenie oddychu

Po dobre odvedenej práci si zaslúžime oddych. Nie je oddych ako oddych. Väčšina ľudí si však pod pojmom oddych predstavuje svoj dopaminový sen s mobilom v ruke. Troška mylná predstava.

Pri oddychu treba vypnúť a to doslova. Zaujať polohu, ktorá nám je v ten moment príjemná a sústrediť sa na dych. A iba dýchať.

Myšlienky nechať myšlienkami, neposudzovať, nekomentovať ich, nepridávať im hodnotu alebo význam nech sú akékoľvek a hneď ako zbadáme odklon pozornosti od dychu, vrátiť sa k nemu 🙂.

Toto je skutočný oddych a takýchto aj 10 minút Vám dá viac ako 30 minút sliedenia.

Záver

Toto je 5 nastavení, ktoré mi pomáhajú byť lepším samým sebou alebo ma približujú k tej predstave. Aspoň si to myslím 🙂

“Možno tá predstava bude navždy len predstavou”…

Pomáhajú mi zlepšiť a trocha zjednodušiť myslenie. Nerobím veci, ktoré ma nebavia, ktoré ma ničia, ktoré mi nič nedávajú, ak teda vynímame prácu. Nestretávam sa s ľuďmi, len preto, že by som mal. Snažím sa vážiť si čas. Učí ma to robiť veci inak, myslieť inak.

Možno si niekto povie, že je to stupídne a zbytočné, mať cieľ, mať priority, mať time plan, nastaviť tok peňazí. Ale mať cieľ a plán je naozaj dôležité..

Jasné, život si nie je možné naplánovať od A po Z, ale určiť si svoje pravidlá, svoje nastavenie predsa môžeme.